fredag 2. januar 2009

Kreativitet og helbredelse

Mye av grunnen til at jeg har hatt behov for å være så kreativ de siste årene (i tillegg til at jeg har et iboende behov for å benytte den kreative delen av meg - selvfølgelig), er at jeg har vært alvorlig syk over en lengre periode. Jeg tør påstå at dette har absolutt hjulpet meg å komme meg fortere etter sykdommen uten for store psykiske mén. Gjennom maling, strikking og diverse andre hobbyer, har jeg kunnet drømme meg bort til en fargerik og herlig verden, hvor fokusen har vært alt annet enn sykdom. Jeg har erfart at dette er med på å lindre psykosomatiske plager - noe som ikke er noen hemmelighet blant legevitenskapen lenger heller ;) , samtidig som jeg har hentet masse energi ved å kunne drømme meg bort. Utfordringen nå som jeg er frisk er å få tid til å fortsette å bruke denne kreative siden. Nå har jeg vel egentlig fått en avhengighet.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar